Lakiery bezbarwne
Jest 73 produktów.
Lakiery samochodowe bezbarwne
Lakier samochodowy bezbarwny, to zewnętrzna powłoka ochronna, której głównym zadaniem jest zabezpieczenie lakierów bazowych. Pozwala na utrzymanie odpowiednich walorów estetycznych - podkreśla kolor lakierów bazowych i zapobiega ich blaknięciu, podnosi stopień odporności na ścieranie, zarysowania i korozję oraz emisję promieni UV i inne niekorzystne warunki atmosferyczne. Lakiery bezbarwne są niezbędną ochroną zarówno dużych elementów karoserii i części stałych samochodu, ale także w przypadku drobnych zaprawek lakierniczych.
Podstawowa funkcja lakieru bezbarwnego - ochrona
Lakiery bezbarwne producent udostępnia w dwóch wersjach: bezbarwny lakier samochodowy połysk i lakier do samochodu bezbarwny matowy. Optymalny efekt końcowy jest gwarantowany, jeśli producent lakierów bezbarwnych i lakierów bazowych jest ten sam. Jakość lakieru bezbarwnego zależy głównie od zawartości części stałych, czyli żywicy. Oprócz żywicy, w skład lakieru wchodzą jeszcze rozcieńczalniki, stabilizatory UV i dodatki ulepszające efekt wizualny i trwałość powłoki. W lakiernictwie stosuje się też lakiery bezbarwne na bazie wody. Zawierają znacznie mniej rozcieńczalników chemicznych, co zmniejsza ilość szkodliwych składników i pozwala lepiej chronić zdrowie pracowników warsztatów. Lakier na nośniku wodnym ma lepszą przyczepność i większą wydajność, jednakże znacznie dłużej schnie. Sprawdź ofertę wysokiej jakości lakierów samochodowych w sklepie ABRP!
Rodzaje lakierów bezbarwnych
Lakiery o niskiej zawartości części stałych (około 40%), oznaczane jako MS, zawierają dużą część rozcieńczalnika, a ich stosowanie wymaga nałożenia kilku warstw oraz kilkukrotne polerowanie. Są więc bardziej czasochłonne i mniej wydajne, tym samym w efekcie końcowym - znacznie droższe, niż początkowo można było uznać. Ponadto, zbyt duża ilość rozcieńczalników przyczynia się do tego, że powierzchnia szybko traci połysk i wymaga zwiększonego czasu polerowania lub lakierowania dodatkową warstwą bezbarwną nabłyszczającą. Drugim typem lakierów są lakiery o zawartości części stałych około 50% (HS). To jakościowe lakiery do samochodów bezbarwne - produkty o większej wydajności. Zwykle wystarczy, że lakiernik nałoży dwie warstwy dla oczekiwanego efektu. W lakierze typu HS zawartość rozcieńczalników organicznych jest znacznie niższa, niż w lakierach MS, dzięki temu spełnia wymagania nałożone przepisami o stosowaniu produktów o niskiej zawartości związków organicznych. Większa zawartość żywicy chroni samochód przed drobnymi rysami. Najwyższej jakości jest lakier bezbarwny zawierający 60% żywicy w swoim składzie. Nie stosuje się do niego rozcieńczalników, potrzebny jest tylko dodatek utwardzacza w odpowiednich proporcjach, które podaje producent. Zwiększa to znacznie odporność na powstawanie zarysowań i pozwala na zachowanie lakierowanych powierzchni w dobrym stanie przez długi czas.
Lakiery bezbarwne do mieszania z utwardzaczami
Dobry sklep lakierniczy posiada w swojej ofercie lakiery bezbarwne do stosowania po zmieszaniu z utwardzaczem. Dla osiągnięcia pożądanego efektu ważne jest, żeby odpowiednio je dobrać. Najlepiej stosować taki lakier bezbarwny i utwardzacz, które wytworzył ten sam producent. Daje to pewność idealnego dopasowania produktów i pozwala uniknąć wymieszania składników w niewłaściwych proporcjach. W tych warunkach suszenie powierzchni trwa krócej. Inną zaletą lakieru bezbarwnego mieszanego z utwardzaczem jest jego zwiększona twardość i odporność pokrytej powierzchni na trudne warunki atmosferyczne, co gwarantuje jakość lakieru i technologia jego nanoszenia. Przez wzgląd na konieczność mieszania obu składników bezpośrednio przed użyciem do pistoletów, praca z tego typu lakierem bezbarwnym wymaga od lakiernika większej ilości czasu, nie stanowi to jednak większego problemu dla warsztatów, bo cały proces nie wydłuża się znacznie. Nieco innego rodzaju, ale równie dobry lakier bezbarwny samochodowy, to lakier w formie sprayu, który używany jest w tych samych, co wszystkie lakiery, technologicznych systemach. Lakierów dwuskładnikowych nie trzeba mieszać, producent połączył już utwardzacz i lakier. Usprawnia to proces nanoszenia - lakiernik przy użyciu specjalnego pistoletu do sprayu nanosi warstwę po warstwie.