Lakierowanie

W kategorii lakierowanie znajdują się gotowe lakiery bazowe R-M (należącego do jednego z największych koncernów chemicznych BASF) oraz IVAT lakiery metaliczne (metaliki), lakiery perłowe, lakiery trójwarstwowe, solid, wszystkich marek samochodowych. Lakiery akrylowe, lakiery poliuretanowe R-M oraz IVAT, które mogą mieć zastosowanie nie tylko w branży napraw samochodów osobowych ale także w przemyśle stolarskim, rolniczym oraz przemyśle ciężkim. Roberlo, Goldcar, Goldcar +, R-M, Silco, Novol to tylko kilku producentów produkujących m.in. lakiery bezbarwne, rozpuszczalniki, rozcieńczalniki i utwardzacze znajdujących się w naszej ofercie. CZYTAJ WIĘCEJ

Aktywne filtry

Proces lakierowania to złożony proces

Proces lakierowania całego nadwozia lub pojedynczych elementów składa się z wielu etapów poprzedzających uzyskanie efektu finalnego jakim jest powłoka lakiernicza bez defektów chroniąca pojazd przed korozją, działaniem czynników zewnętrznych, uszkodzeniami mechanicznymi, zadrapaniami, odbarwieniami oraz wszelkimi działaniami środowiska naturalnego. Ważnym aspektem wykonania prawidłowej naprawy lakierniczej elementów samochodowych jest dobór odpowiednich materiałów lakierniczych, które znajdują się w naszej bazie sklepu internetowego ABRP.PL. Odpowiednio przygotowana powierzchnia pod aplikację szpachlówek, podkładów, gruntów, baz, lakierów poliuretanowych, akrylowych i bezbarwnych dodatkowo z użcyiem dobrych jakościowo produktów do renowacji powłok lakierniczych daje gwarancję, że naprawa została wykonana zgodnie z technologią pozwalająca na eksploatację pojazdu bez kolejnych ingerencji w strukturę powłoki.

Ważne aspekty w procesie lakierowania

W technologi lakierniczej bardzo ważnym aspektem jest odpowiednie utrzymanie proporcji mieszania komponentów w zależności od informacji podanych przez producenta, np. Podkład Roberlo Multyfiller Express ME3 Szary 4:1 stosuje się w proporcjach 4:1 czyli na 1 litr podkładu przypada 0,25l utwardzacza. Istotne jest także aby stosować dedykowane dodatki przez producenta, a nie zastąpiać ich tańszymi zamiennikami. Oprócz proporcji mieszania równie ważne jest zachowanie czasu odparowania między warstawmi w odpowiedniej temperaturze. Pozwoli to zminimializować powstawanie wad powłoki lakierniczych m.in. gazowania, pęcznienia, zapadania ,,siadania" i warzenia. Lakiery strukturalne na elementy nadwozia samochodu jak zderzaki i listwy są specjalnymi powłokami o charakterystycznej strukturze i podwyższonej odporności na różne czynniki w różnych wariantach kolorystycznych. Dodatki lakiernicze takie jak środki antysilikonowe (anty silikon, stop silikon), stabilizatory połysku, przyspieszacze (akcelerator) ,uealastyczniacze (plastyfikatory), pasty matujące bez wątpienia wspomagają proces renowacji samochodów osobowych.