Filtruj według

Marka

Marka

Cena

Cena

  • 13,00 zł - 37,00 zł

Pojemność

Pojemność

Kolor

Kolor

Rodzaj

Rodzaj

Polecane

Zestaw farecla g360

Lakiery w sprayu

Aktywne filtry

Lakiery samochodowe w sprayu

Lakiery do samochodu w sprayu to produkty do szybkiej naprawy niewielkich uszkodzeń powłoki lakierowanej samochodów osobowych, ciężarowych czy motocykli. Takie drobne naprawy samochodu możesz wykonać sam, lub zrobi je dla Ciebie lakiernik, jeśli nie jesteś specjalistą. Dobór koloru ułatwia kod lakieru - każdy model samochodu ma odpowiedni kod. Dostępne są też lakiery do części innych, niż z metalu, np. zestaw lakierów do zderzaków czy lakiery samochodowe do aluminium.

Rodzaje lakierów samochodowych w sprayu

Możemy wyróżnić kilka głównych rodzajów lakierów samochodowych: podkładowy, bazowy oraz bezbarwny.

  • Podkładowy lakier samochodowy: wypełniający (akryl), epoksydowy oraz podkład w sprayu na tworzywa sztuczne - do stosowania w przypadku drobnych napraw, nie wymaga użycia profesjonalnego sprzętu do aplikacji podkładów lakierniczych.
  • Lakier samochodowy bazowy - lakier w wielu kolorach, dostępnych w trzech wersjach - matowej, metalik i z efektem perłowym.
  • Lakiery bezbarwne dostępne są w kilku wersjach jakościowych. Dla osiągnięcia optymalnych efektów uwagę najlepiej skupić na dwóch typach. Pierwszym jest lakier o zawartości części stałych około 50% (HS) - jest to lakier o dużej wydajności, zwykle wystarczają dwie warstwy dla oczekiwanego efektu. Jest produktem o niskiej zawartości związków organicznych, a większa zawartość żywicy w jego składzie chroni samochód przed drobnymi rysami. Lakier zawierający 60% żywicy w składzie cieszy się najwyższą jakością. Ułatwia zachowanie powierzchni w dobrym stanie przez długi czas.

Gotowe lakiery samochodowe w sprayu

Gotowe lakiery w sprayu pomogą w łatwy sposób naprawić niewielkie uszkodzenia samochodu takie jak rysy, odpryski, zarysowania, otarcia, oraz miejsca zniszczone przez korozję. Aerozole do lakierowania najlepiej kupować w komplecie, wtedy wszystkie produkty pochodzą od jednego producenta. Lakier samochodowy w sprayu nie zawsze pozwala na osiągniecie efektów, jakie uzyskuje lakiernik, używając pistoletu. Ze względu jednak na to, że jest przeznaczony do tzw. zaprawek, stanowi podstawowy produkt naprawczy i sprawdza się doskonale w swojej roli, dzięki czemu stosują go również profesjonaliści. Pytanie, czego dokładnie potrzebujesz do naprawy? Poniżej krótka lista:

  • Farba podkładowa - pierwsza warstwa, stanowi podkład pod następne warstwy,
  • Lakier bazowy - nadający kolor, występujący w trzech wersjach: matowe, metaliczne i z efektem perłowym (dobór koloru nie powinien sprawiać większego problemu, wystarczy odczytać odpowiedni kod i na jego podstawie dobrać kolor lakieru),
  • Lakier bezbarwny - matowy lub z połyskiem. Zewnętrzna warstwa ochronna dla lakieru bazowego. Chroni powierzchnię karoserii pojazdu przed drobnymi rysami, otarciami, szkodliwymi warunkami atmosferycznymi, promieniami UV.

Dla maksymalnego efektu - wybierz najlepsze produkty

Wybierając lakier samochodowy, najlepiej wybrać zestaw, który stanowi komplet wszystkich potrzebnych produktów od jednego producenta. To pomoże osiągnąć oczekiwane efekty, bo poszczególne warstwy lakieru będą się idealnie łączyć. Przy wyborze koloru lakieru bazowego, możesz posłużyć się kodem przyporządkowanym do koloru Twojego auta, lub oprzeć się na informacjach o produkcie profesjonalnego sprzedawcy. Samochodowe lakiery w sprayu sprzedawane są w puszkach, których zróżnicowana pojemność pozwala na naprawę drobnych uszkodzeń i zwykle zostaje jeszcze zapas. Lakier w sprayu należy do produktów, które możesz przechowywać w temperaturze pokojowej przez dłuższy czas. Nie jesteś profesjonalistą, ale hobbystą i zastanawiasz się, jak naprawić małe uszkodzenia? Najlepiej zacząć od dokładnego oczyszczenia powierzchni uszkodzonej w Twoim samochodzie, usunięcia resztek poprzedniego lakieru, wyszlifowania powierzchni. Następnie ubytki, wszystkie nierówności, odpryski czy otarcia wypełnij odpowiednim materiałem, który zakupisz razem z lakierem. Po wyschnięciu ponownie wyszlifuj powierzchnię i nakładaj lakier - warstwę podkładową, najlepiej kilka cienkich warstw. Później kolejny raz przeszlifuj i możesz już aplikować lakier bazowy, czyli kolory. Po tym wszystkim możesz zająć się lakierowaniem lakierem bezbarwnym. Spray należy nakładać cienkimi warstwami, przy czym ich ilość zależy od jakości używanego aerozolu.